Daily Activities

Nokia is looking for a Customer Support Engineer to be part of its global Care Support team responsible for its CloudBand line of products. You will be customer focused, dedicated to providing a superior 24/7 support experience through solving and identifying customer technical issues as well as providing long-term solutions.

In this role, you will need to coordinate between Customer or Tier2 support and the CloudBand product unit (Tier4 and/or R&D). You are required to be a strong team player as well as constantly improve and share technical knowledge to increase the overall knowledge/capability of the team.

Our Expectations

  • Bachelor’s Degree in Computer Science/Engineering or relevant engineering/science fields or relevant work experience.
  • 3+ years Technical Support experience with strong debugging skills: identifying and viewing logs, compare/contrast, investigation.
  • Practical working experience with Linux distributions (RHEL, CENTOS etc).
  • Knowledge of how the Internet works with strong emphasis on data centers/web servers, IP Networking, Cloud computing/ Virtualization.
  • Knowledge of common network protocols and troubleshooting tools.
  • Native English Speaker or comparable (spoken and written English must be mother tongue level).
  • Ability to communicate effectively in English with customers via email, chat or phone.
  • Must be a team player with good interpersonal skills.
  • Ability to handle and escalate issues as needed.
  • Strong analytical and troubleshooting ability.
  • Must be a self-learner with the ability independently investigate and learn new technical topics and solution.
  • Creative and able to think ‘outside of the box’ with a proven track record in proposing and implementing solutions for enterprise customers.
  • Experience in Telco cloud (e.g. ETSI MANO, OpenStack, SDN, Open-O, ONAP,SRIOV,OVS, DPDK).
  • Knowledge and experience in the telecommunication domain and/or telecommunication management domain.
  • Storage: manage, create, investigate performance issues, and debug.
  • Experience with tcpdump, netstat and other network sniffing tools and have networking skills.
  • Cloud Certification.

Nice to have

  • Practical experience with at least one of the following scripting languages Python, bash, Perl.
  • Practical experience with MySQL / Oracle DBs.
  • Familiarity with SDN, NFV technologies.
  • Systems Architecture or Systems Engineering, Cloud, Network Operation.
Please be informed that we reserve ourselves the right to contact only with selected candidates.

Dlaczego warto z nami pracować?

Benefity

Możliwość pracy dla światowego lidera branży telekomunikacyjnej, który dostarcza rozwiązania dla największych operatów sieci komórkowych nie jest jedynym benefitem, który oferujemy.
Dbamy również o szerokie spektrum korzyści dla Ciebie i Twoich bliskich.

Benefity

Pakiet relokacyjny

Chcesz pracować w bydgoskim centrum Nokii? Pomożemy Ci się urządzić! Wystarczy, że pierwszego dnia pracy podpiszesz deklarację o spełnianiu powyższych warunków a bonus relokacyjny będzie Twój!

Pakiet relokacyjny

Rozwój kompetencji

Z nami masz możliwość nabycia, uzupełnienia lub podwyższenia umiejętności z zakresu zagadnień technicznych i kompetencji miękkich. Od Ciebie zależy wybór ścieżki rozwoju – my zajmiemy się resztą.

Rozwój kompetencji

Proces rekrutacji krok po kroku

Zobacz proces

Aplikacja

Rozmowa telefoniczna

Test

Rozmowa kwalifikacyjna

Nie znalazłeś oferty, która Cię interesuje? Napisz do nas, w jakiej technologii czujesz się najlepiej. Sprawdzimy co możemy Ci zaproponować..

Skontaktuj się z nami

Aplikuj na stanowisko

CloudBand Specialist

Path 2 Created with Sketch. Wiadomosć została wysłana
Group Created with Sketch. Wystąpił błąd w czasie wysyłania wiadomości