The Nokia Regional Engineering Delivery (RED) Customer Engineering team (CE) – Network Management team is seeking a Nuage product specialists delivering installations and upgrade services within the EMEA Region. The Nuage product specialist will be responsible for performing Nuage installations, upgrades and commissioning activities along with post-sales delivery support (Customer Deployments, Professional Services).

Daily Activities

  • Work with customers (remotely/onsite) for requirement gathering and project deployments
  • Create method of procedures and detailed build documentation, implementation, operational and acceptance test documentation
  • Develop software and scripts or tools for project deployments
  • Adhere to and contribute to the team’s best practices and continual improvement initiatives
  • Develop and deliver customized workshops and technical training to customers
  • Working closely with PLM and Support teams to manage solution issues and product evolution
  • Set customer expectations before and during project implementations
  • Work with Technical Designers, NPI engineers, Integration engineer and other project team members

Join our team if you have

  • Bsc in Software Engineering, Computer Engineering, Computer Science, or equivalent
  • Fluent English and Polish
  • At least 2 years working experience in a customer-facing role
  • Technical knowledge in at least one of following technical areas:
    • Network functions virtualization (NFV) & Software-Defined Networking (SDN) engineering
    • Detailed knowledge of hypervisor and virtualization technologies such as KVM and VMware ESXi
    • Deployment and integration experience with Cloud Management Systems (CMS) such as Cloudband, OpenStack and VMware solutions
    • Strong knowledge in Linux Operating Systems RHEL/Centos with demonstrable scripting capabilities in shell and python
    • Configuration and deployment of Linux bridging, Open vSwitch (OVS) and OpenFlow
    • Expertise in networking technologies relevant to SDN/Nuage: IPv4 and IPv6, MP-BGP, EVPN, QoS, VXLAN
    • ReSTful, SOAP, Web Services API Integration experience
  • Customer orientation and strong negotiation skills
  • Eagerness to learn and develop
  • Strong team player and ability to work independently as well
  • Flexibility and result-oriented mindset

Advantage

  • Additional languages (French, German) is a plus
  • Software development experience is an asset
Please be informed that we reserve ourselves the right to contact only with selected candidates.

Dlaczego warto z nami pracować?

Benefity

Możliwość pracy dla światowego lidera branży telekomunikacyjnej, który dostarcza rozwiązania dla największych operatów sieci komórkowych nie jest jedynym benefitem, który oferujemy.
Dbamy również o szerokie spektrum korzyści dla Ciebie i Twoich bliskich.

Benefity

Pakiet relokacyjny

Chcesz pracować w bydgoskim centrum Nokii? Pomożemy Ci się urządzić! Wystarczy, że pierwszego dnia pracy podpiszesz deklarację o spełnianiu powyższych warunków a bonus relokacyjny będzie Twój!

Pakiet relokacyjny

Rozwój kompetencji

Z nami masz możliwość nabycia, uzupełnienia lub podwyższenia umiejętności z zakresu zagadnień technicznych i kompetencji miękkich. Od Ciebie zależy wybór ścieżki rozwoju – my zajmiemy się resztą.

Rozwój kompetencji

Proces rekrutacji krok po kroku

Zobacz proces

Aplikacja

Rozmowa telefoniczna

Test

Rozmowa kwalifikacyjna

Nie znalazłeś oferty, która Cię interesuje? Napisz do nas, w jakiej technologii czujesz się najlepiej. Sprawdzimy co możemy Ci zaproponować..

Skontaktuj się z nami

Aplikuj na stanowisko

Network Management Specialist

Path 2 Created with Sketch. Wiadomosć została wysłana
Group Created with Sketch. Wystąpił błąd w czasie wysyłania wiadomości